Of je nu net een idee hebt voor een nieuw project, of al jaren op het podium staat: zichtbaarheid is geen vanzelfsprekendheid. Hoe zorg je ervoor dat mensen jou en je werk zien, horen, onthouden én boeken?
Daar help ik je bij. Als marketing- en communicatieadviseur ondersteun ik musici en makers om hun verhaal helder te krijgen, hun zichtbaarheid te vergroten en zo hun plannen te realiseren. Praktisch, concreet en afgestemd op de praktijk.
Dit kan op verschillende manieren, zoals laagdrempelig 1-op-1 sparren via mijn support-service.
Ook ontwikkelde ik de Spotlight Sessies: een persoonlijk en flexibel personal branding traject. Op Instagram @spotlightsessies deel ik hier veel meer over, van behind the scenes tot ervaringen van deelnemers.
Of je nu net een idee hebt voor een nieuw project, of al jaren op het podium staat: zichtbaarheid is geen vanzelfsprekendheid. Hoe zorg je ervoor dat mensen jou en je werk zien, horen, onthouden én boeken?
Daar help ik je bij. Als marketing- en communicatieadviseur ondersteun ik musici en makers om hun verhaal helder te krijgen, hun zichtbaarheid te vergroten en zo hun plannen te realiseren. Praktisch, concreet en afgestemd op de praktijk.
Dit kan op verschillende manieren, zoals laagdrempelig 1-op-1 sparren via mijn support-service.
Ook ontwikkelde ik de Spotlight Sessies: een persoonlijk en flexibel personal branding traject. Op Instagram @spotlightsessies deel ik hier veel meer over, van behind the scenes tot ervaringen van deelnemers.
Zichtbaarheid begint bij helderheid. Samen vertalen we jouw ideeën naar een plan van aanpak dat klopt in toon, inhoud, uitstraling én strategie. Denk aan:
Zichtbaarheid begint bij helderheid. Samen vertalen we jouw ideeën naar een plan van aanpak dat klopt in toon, inhoud, uitstraling én strategie. Denk aan:
— Pianoduo Scholtes & Janssens.
Je ziet anderen met hun project in de krant, op social media, in een nieuwsbrief of zelfs op tv. En jij denkt: maar mijn idee (of spel) is toch minstens zo goed?
Toch blijven je posts hangen op drie likes, reageert niemand op je persbericht en is je bio alweer een jaar niet bijgewerkt.
Je weet dat je ‘iets moet’ met zichtbaarheid en communicatie. Maar waar begin je? Wat werkt echt? En hoe houd je het vol?
Met mijn 1-op-1 support service heb je je eigen communicatiecoach in je broekzak. Voor vragen over social media, website, pers, bio’s of hoe jij je volgende concert in de spotlights zet.
Het is heel simpel: stuur me een appje - tekst of spraak - en ik denk met je mee! Liever videobellen? Dat kan natuurlijk ook.
Je ziet anderen met hun project in de krant, op social media, in een nieuwsbrief of zelfs op tv. En jij denkt: maar mijn idee (of spel) is toch minstens zo goed?
Toch blijven je posts hangen op drie likes, reageert niemand op je persbericht en is je bio alweer een jaar niet bijgewerkt.
Je weet dat je ‘iets moet’ met zichtbaarheid en communicatie. Maar waar begin je? Wat werkt echt? En hoe houd je het vol?
Met mijn 1-op-1 support service heb je je eigen communicatiecoach in je broekzak. Voor vragen over social media, website, pers, bio’s of hoe jij je volgende concert in de spotlights zet.
Het is heel simpel: stuur me een appje - tekst of spraak - en ik denk met je mee! Liever videobellen? Dat kan natuurlijk ook.
Helder communiceren, verbinding maken en de kracht van verhalen benutten om zichtbaarheid en impact te vergroten: dat is wat mij drijft als marketing- en communicatieprofessional.
Vanuit mijn loopbaan als professioneel musicus en cultureel ondernemer ontdekte ik via mijn eigen projecten hoe belangrijk een aansprekend verhaal, heldere positionering en een doordachte communicatieaanpak zijn. Vanuit die ervaring groeide mijn interesse in marketing en communicatie; eerst voor mijn eigen initiatieven, later ook voor verschillende opdrachtgevers.
Ik werkte voor uiteenlopende culturele organisaties, waaronder het Prinses Christina Concours, Amare, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Matangi Quartet en de Noorderkerkconcerten. In deze rollen ontwikkelde ik me verder als marketing- en communicatieprofessional, met een scherp oog voor inhoud en gevoel voor toon.
Sinds 2024 werk ik als communicatieadviseur en woordvoerder bij de Raad voor Cultuur. In deze functie heb ik de mooie opdracht om de nieuwe communicatiestrategie van de raad uit te rollen, en werk ik aan strategische en toegankelijke communicatie, stakeholdermanagement, publieksbereik en woordvoering binnen een beleidsmatig speelveld.
Daarnaast haal ik veel voldoening en inspiratie uit het ondersteunen van musici en makers op het gebied van (personal) branding, positionering en media-aandacht. De combinatie van beleidsmatige ervaring en praktische & up-to-date kennis van de culturele praktijk, maakt dat ik zowel strategisch kan meedenken als concrete handvatten kan aanreiken die direct toepasbaar zijn.
Een selectie van samenwerkingen:
Helder communiceren, verbinding maken en de kracht van verhalen benutten om zichtbaarheid en impact te vergroten: dat is wat mij drijft als marketing- en communicatieprofessional.
Vanuit mijn loopbaan als professioneel musicus en cultureel ondernemer ontdekte ik via mijn eigen projecten hoe belangrijk een aansprekend verhaal, heldere positionering en een doordachte communicatieaanpak zijn. Vanuit die ervaring groeide mijn interesse in marketing en communicatie; eerst voor mijn eigen initiatieven, later ook voor verschillende opdrachtgevers.
Ik werkte voor uiteenlopende culturele organisaties, waaronder het Prinses Christina Concours, Amare, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Matangi Quartet en de Noorderkerkconcerten. In deze rollen ontwikkelde ik me verder als marketing- en communicatieprofessional, met een scherp oog voor inhoud en gevoel voor toon.
Sinds 2024 werk ik als communicatieadviseur en woordvoerder bij de Raad voor Cultuur. In deze functie heb ik de mooie opdracht om de nieuwe communicatiestrategie van de raad uit te rollen, en werk ik aan strategische en toegankelijke communicatie, stakeholdermanagement, publieksbereik en woordvoering binnen een beleidsmatig speelveld.
Daarnaast haal ik veel voldoening en inspiratie uit het ondersteunen van musici en makers op het gebied van (personal) branding, positionering en media-aandacht. De combinatie van beleidsmatige ervaring en praktische & up-to-date kennis van de culturele praktijk, maakt dat ik zowel strategisch kan meedenken als concrete handvatten kan aanreiken die direct toepasbaar zijn.
Een selectie van samenwerkingen:
© ILONKA KOLTHOF | 2025 | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
info@ilonkakolthof.nl
Contact