Of je nu net een idee hebt voor een nieuw project, of al jaren op het podium staat: zichtbaarheid is geen vanzelfsprekendheid. Hoe zorg je dat mensen je werk zien, horen, onthouden én boeken?
Ik help musici en makers om hun verhaal helder te krijgen, hun (online) zichtbaarheid te vergroten en hun plannen te realiseren. Praktisch, concreet en afgestemd op de praktijk. Met diepgaande kennis van de sector en jarenlange ervaring in het culturele veld.
Zichtbaarheid begint bij helderheid. Samen vertalen we jouw ideeën naar een plan van aanpak dat klopt – in toon, inhoud, uitstraling én strategie. Denk aan:
Zichtbaarheid begint bij helderheid. Samen vertalen we jouw ideeën naar een plan van aanpak dat klopt – in toon, inhoud, uitstraling én strategie. Denk aan:
— Pianoduo Scholtes & Janssens.
€40,- voor 30 minuten
Snel schakelen of even sparren? Met mijn 1-op-1 support heb je je eigen communicatiecoach in je broekzak. Voor vragen over personal branding, (social) media, website, pers, bio’s of hoe jij je volgende concert in de spotlights zet.
€40,- voor 30 minuten
Snel schakelen of even sparren? Met mijn 1-op-1 support heb je je eigen communicatiecoach in je broekzak. Voor vragen over personal branding, (social) media, website, pers, bio’s of hoe jij je volgende concert in de spotlights zet.
Waar nodig betrek ik in onze samenwerking specialisten uit mijn netwerk van fotografen, videomakers, online marketeers, webbouwers en grafisch ontwerpers – allemaal met ervaring in de culturele sector. Jij houdt de regie, ik zorg voor overzicht, afstemming en begeleiding.
Benieuwd of we kunnen samenwerken? Stuur me gerust een bericht.
Helder communiceren, verbinding maken en de kracht van verhalen benutten om zichtbaarheid en impact te vergroten – dat is wat mij drijft als marketing- en communicatieprofessional.
Vanuit mijn loopbaan als professioneel musicus en cultureel ondernemer ontdekte ik via mijn eigen projecten hoe belangrijk een aansprekend verhaal, heldere positionering en een doordachte communicatieaanpak zijn. Vanuit die ervaring groeide mijn interesse in marketing en communicatie – eerst voor mijn eigen initiatieven, later ook voor opdrachtgevers.
Ik werkte voor uiteenlopende culturele organisaties, waaronder het Prinses Christina Concours, Amare, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Matangi Quartet en de Noorderkerkconcerten. In deze rollen ontwikkelde ik me verder als marketing- en communicatieprofessional, met een scherp oog voor inhoud en gevoel voor toon.
Sinds 2024 werk ik als communicatieadviseur en woordvoerder bij de Raad voor Cultuur. In deze functie heb ik de mooie opdracht om de nieuwe communicatiestrategie van de raad uit te rollen, en werk ik aan strategische en toegankelijke communicatie, stakeholdermanagement, publieksbereik en woordvoering binnen een beleidsmatig speelveld.
Daarnaast haal ik veel voldoening en inspiratie uit het ondersteunen van musici en makers op het gebied van (personal) branding, positionering en media-aandacht. De combinatie van beleidsmatige ervaring en praktische & up-to-date kennis van de culturele praktijk, maakt dat ik zowel strategisch kan meedenken als concrete handvatten kan aanreiken die direct toepasbaar zijn.
Een selectie van samenwerkingen:
© ILONKA KOLTHOF | 2025 | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
info@ilonkakolthof.nl
Contact